10 Ocak 2016 Pazar


Arman ek gıdaya geçtiğinden bari evde lor yapmaya başladım. Her hafta taze olarak yaptığım için kalanları farklı yerlerde kullanıyorum.

Yumuşacık, lezzetli kurabiyelerim de bunlardan biri.

Eğer lor yapmayı gözünüzde büyütüyorsanız, bu linke bir göz atın derim. Kısaca süt kaynarken, sirke koyup kestiriyorsunuz, sonra da süzüyorsunuz, işte bu kadar basit,

Şimdiden kolay gelsin...

Malzemeler
250 Gram tatlı lor peyniri
2 Adet yumurta (birinin beyazı üzeri için ayrılacak)
2 Su bardağı un
1 Su bardağı toz şeker
2 Çay kaşığı kabartma tozu
1 Çay kaşığı vanilin
Yarım paket tereyağı (125 Gram)
Yarım portakal kabuğu rendesi


Yapılışı
*Oda sıcaklığındaki tereyağının içine, bir yumurta beyazını üzeri için ayırıp geri kalan tüm malzemeleri ekleyip yoğuruyoruz.
*Ele yapışmayan ama yumuşacık bir hamur olacak, eğer kıvamı tam olmadıysa biraz daha un ekleyebilirsiniz. (undan una fark olabiliyor)
*Yumurta beyazını biraz çırpalım
*Ben kocaman sevdiğim için yumurta büyüklüğünde parçaları yuvarlayıp, önce yumurta beyazına ardından da hafifçe şekere buladım. Siz ufak seviyorsanız ceviz büyüklüğünde yapabilirsiniz boyutunu.
*Yağlı kağıt koyduğumuz tepsiye aralıklı olarak dizip, önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 20-25 dakika pişiriyoruz.
*Kurabiyelerin üzeri hafifçe pembeleşecek, eğer çok tutarsanız sertleşir.
*Fırından çıkarıp, soğumasını bekliyoruz, hemen çıkarmaya kalkarsanız, yumuşak olduğu için parçalanabilir.

Afiyet olsun...


Keyifli sofralarınızın olması dileğimle..

Sevgilerle


Notlar;
Benim kocaman boyutlu kurabiyelerimden 10 adet çıktı, boyut ufaldıkça sayı da haliyle fazlalaşacaktır.
Ben yapmayı unutmuşum fakat üzerini bıçakla çizerseniz çatlayıp daha güzel bir görüntü olacaktır pişince. Özellikle (+) şekli güzel oluyor.
Süt loru yada tatlı lor kullanmalısınız, böreklik olanlar tuzlu oluyor.
Ben evde yaptığım loru kullandım, çok pratik lor tarifi için; tık tık!


Tagged: , , ,

0 yorum:

Yorum Gönder

Beğendin mi? Fikrini benimle de paylaş lütfen :)

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Bumerang - Yazarkafe
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...