11 Ağustos 2015 Salı


Yavrumun bebek mevlüdü için şerbetimi kendim hazırlamak istedim, daha önceden aldığım plastik kadehlerimi özene bezene süslemiştim, iyi ki de öyle yapmışım bebek olduktan sonra böyle oyalayıcı işlerle ilgilenmek için pek zaman bulunmuyormuş.






Başladım araştırmaya, internet, akraba tavsiyeleri derken müthiş bir lezzet çıktı ortaya. Çok kalabalık bir gün oldu ve içen bir tane daha istedi, şişelerle evlerine götürdüler, ben de fazla fazla yapmıştım iyi ki.


50 den fazla misafirim olduğu için ölçüyü fazla tutarak, soğutup, bildiğimiz su damacasının içine doldurdum, hatta damacanayı da süsledim :) Bu şekilde sürahilere hatta bardaklara doldurmak bile gayet kolay oldu.


Üzerine kavrulmuş çam fıstığı koyduk, bayılırım zaten tadına, lohusa şerbetine de çok yakıştı.


Osmanlı'dan beri yeni bebek için kaynatılması gelenek olan, anneye süt yaptığına inanılan Lohusa Şerbetinin, ana malzemesi olan Kızamık şekerinin adı, kızamık olan çocuğa içirilmesinden bu şekilde çok su içip hastalığı atacağı düşünüldüğünden konmuş, yani öyle anlatıyorlar.

Kızamık şekerinin içinde zaten kaynarken kokusunu alacağınız gibi karanfil ve çeşitli baharatlar var, bizim ilavelerimizle daha da lezzetli hale geliyor.

Malzemeler
4 litre su
1/2 Kg Kızamık Şekeri (yarım kilo)
4 Adet çubuk tarçın
2 Adet muskat
20 Adet karanfil
3 Su bardağı şeker (200 ml lik bardak)




Hazırlanışı

* Kızamık şekeri, toz şeker ve su tencereye konup kaynatılır, ocağın altı kısılarak 25 dakika daha kaynamaya bırakılır.


* Karanfil, çubuk tarçın, muskat ilave edilerek kısık ateşte 20 dakika daha kaynatılır.
* Malzemeler özdeşleşirken mutlaka tadına bakın, 4 Litre bize tam karar geldi, fakat daha az tatlı isterseniz içine kaynamış su dökerek açabilirsiniz. Soğuyunca tadı azalacaktır bunu da dikkate almak lazım. Dilerseniz içerken soğuk su da ilave edebilirsiniz.
* Altını kapatıp soğumasını bekliyoruz.
* Soğuduktan sonra şişelere koyup buzdolabına kaldıralım.

Servis yaparken üzerine kavrulmuş çam fıstığı, fındık..vs de ilave edebilirsiniz.




Şimdiden afiyet olsun, miniklere bol bol süt olsun...

Sevgilerimle;

Tagged: , , ,

0 yorum:

Yorum Gönder

Beğendin mi? Fikrini benimle de paylaş lütfen :)

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Bumerang - Yazarkafe
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...