10 Şubat 2015 Salı


Doğuma az kaldığından, çalışamaz raporu alıp, işi bıraktım, evde oturmaya alışık olmayan bünyem, Aşk-ı Memnu'nun tekrar bölümlerini seyretmektense mutfakta zaman geçirmeyi daha uygun buldu.


Ne yapsam ne etsem derken Nefis Yemek Tariflerinde gördüğüm poğaça tarifini kendime göre düzenleyip pişirdim.

Tattığım an anladım ki bugüne kadar yaptığım ve yediğim poğaçalar arasında 1 numaraya yerleşti. Artık benim favori tarifim budur.

Ağzınıza attığınız anda dağılıveriyor, kıyır kıyır bir lezzet. Mutlaka deneyin, şimdiden afiyet olsun...


Malzemeler
1 Paket kuru maya
1 Çay bardağı ılık süt
3 Yemek kaşığı toz şeker
1 Paket tereyağı (250 Gram)
1 Tatlı kaşığı tuz
1 Çay bardağı sıvı yağ
2 Adet yumurta (Birinin sarısı üstüne sürmek için ayrılacak)
Un (5,5 Su bardağından biraz daha az kullandım)


İç Malzemesi
Lor, peynir, dilerseniz maydanoz

Yapılışı
* Ilık süt, maya ve şeker bir kaba konur ve kabarması için 10 dakika bekletilir.
* Ayrı bir kaba, erittiğimiz ve soğuttuğumuz tereyağı, tuz, sıvı yağ, yumurtalar ve mayalı karışım konur.
* Üzerine elediğimiz un yavaş yavaş eklenir, yumuşacık ve ele yapışmayan bir hamur elde edene kadar yoğrulur. Kabarması için üzerine nemli bez örtülerek 20-30 dakika bekletilir. (Mümkünse kalorifer peteği yakınlarına konur)


* Ceviz büyüklüğünde parçalar kopartılarak elimizde açıp, içine peynir konur ve kapatılır. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye aralıklı olarak yerleştirilir.




* Tüm malzeme bitene kadar aynı işlem yapılır.
* Yumurta sarısının içine 2 yemek kaşığı sıvı yağ konarak, poğaçaların üzerine sürülür, çatalla üzerleri çizilir.


* 200 derecede önceden ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar yaklaşık 25 dakika pişirilir.
* Fırından çıkarıp, ızgara telinin üzerine alıyoruz, bu şekilde terlemeden soğumuş oluyor.
* İster sıcak isterseniz de soğuyunca afiyetle yiyoruz.

Not:
Ben ceviz büyüklüğünde kopararak 1 tepsi (20 adet) doldurdum, kalanını da daha büyük parçalar halinde hazırlayıp, üzerine yumurta sarısı sürüp, susam serptim.


İki türlü de enfes oldu. Artık sizin zevkinize kalmış.


Şimdiden afiyet, bal, şeker olsun...



Tagged: , , , ,

2 yorum:

  1. Elinize sağlık.Mayalı hamurları 50 dereceye ısıtılmış fırında,pişirmeden önce 45 dakika tepside ikinci mayalanmasını beklerseniz çok daha fazla kabarır.

    YanıtlaSil
  2. Diger mayali tariflerimi oyle yapiyorum ben de. Bunun hamuru biraz farkli oluyor o yuzden ikinci defa beklemedim. Tesekkurler sevgiler

    YanıtlaSil

Beğendin mi? Fikrini benimle de paylaş lütfen :)

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Bumerang - Yazarkafe
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...