24 Eylül 2014 Çarşamba


Bugüne kadar kuru börülcenin hep salatasını yapmış ve parmaklarıyla birlikte yemiş biri olarak artık enfes bir yemeğini yapmanın vakti geldi diye düşünüyorum.

Hamileyken bakliyat tüketmek şart, içine vitamin deposu et suyunu da ekleyince tam benim ve çocukların yemeği oldu.

Börülce yaptım deyince yüzü ekşiyen sevgilim bile ekmeği bana bana, tabağını pırıl pırıl yaptı siz düşünün gerisini :)


Benim gibi börülce severler bu tarif sizin için...

Malzemeler
1 Çay bardağı kuru börülce
1 Adet soğan
1 Adet büyükçe boy domates
1 Adet yeşil biber
1 Yemek kaşığı salça (Ben domates salçası ile acıyı karışık koydum)
2 yemek kaşığı sıvı yağ (Tercihen zeytinyağı)
3-4 Su bardağı et suyu (yemeğin üzerini 2 parmak geçecek kadar)
Tuz, Karabiber Pul biber



Yapılışı
-Börülcelerin üzerine 4-5 su bardağı sıcak su koyarak, kapağını kapatıp, yumuşayana kadar pişirelim. (Dilerseniz akşamdan ılık suya da koyabilirsiniz daha kolay pişecektir. Ben koymuyorum)
-Yumuşayan börülcelerin suyunu döküp, güzelce yıkayalım ki kara suyu çıksın, gaz yapmasın
-Tencereye yağı ve minik doğranmış soğanları koyup pembeleşene kadar karıştıralım.
-Yemeklik doğranmış yeşil biberi de ekleyip kavuralım.
-Salçayı ekleyip kokusu çıkana kadar onu da kavuralım
-Ardından küp küp doğranmış domatesi de ekliyoruz ve çiğliği gidene kadar 5-10 dakika pişiriyoruz.


-Baharat ve tuzunu da ekledikten sonra tencereye börülceleri ve üzerini 2 parmak geçecek şekilde sıcak et suyunu da ilave edelim.


-Tüm lezzetler birbirine girene kadar 10 dakika kısık ateşte pişirelim.


Enfes bir lezzet ve bol vitamin, mutlaka siz de deneyin

Şimdiden afiyet olsun...


Tagged: , , ,

2 yorum:

  1. elinize sağlık börülceyi çok seviyorum ben ama genellikle pilavını çok yaparım :)

    YanıtlaSil
  2. Bu tarifi de deneyin derim cok lezzetli oluyor. Pilavini hic yapmadim merak ettim simdi :))

    YanıtlaSil

Beğendin mi? Fikrini benimle de paylaş lütfen :)

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Bumerang - Yazarkafe
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...