25 Mayıs 2014 Pazar



Sevgilim daha biz evlenmeden önce "yemek konusunda hiç sıkılma ben tavuğa bayılırım, sabah akşam önüme koysan yerim" demişti. Şirinlik olsun diye sanmıştım fakat baktım ki 2-3 öğün üst üste tavuk yiyebiliyor ondan sonra inandım :)

Dün de işten çıkmadan ne yemek istediğini sordum, fırında tavuk baget istedi. İyi ki de istemiş, çok lezzetli bir yemek oldu.

Ben 2 kişilik hazırladım, siz malzemeyi arttırıp kendinize göre ayarlayabilirsiniz.

Malzemeler
7 Adet tavuk baget
1 Adet soğan
1 Adet büyük boy patates
2 Adet çarliston biber
1 Yemek kaşığı salça (ben biber-domates karıştırdım)
3 Yemek kaşığı zeytinyağı
1 Tatlı kaşığı tuz
Karabiber, kekik, Pul biber

Yapılışı
*Bagetleri öncelikle ateşte tütsülüyorum ki tüyleri iştahımızı kaçırmasın
*Bir kabın içinde yağ, salça, tuz ve baharatları karıştırıyorum. Tavukların her tarafına bu karışımı yediriyorum, diğer malzemeleri hazırlayana kadar da karışımın içinde dinlenmeye bırakıyorum.
*Patatesi ve soğanı soyup, halka şeklinde doğruyorum. Biberin içini temizleyip, uzunlamasına kesiyorum.


*Yağlanmış tepsinin en altına soğanı, ardından biber, patates ve tavukları yerleştirdim.


*Üzerini alüminyum folyo ile sarıp, 250 derecelik fırında yarım saat pişiriyoruz. Ardından folyoyu çıkarıp tavuklar kızarana kadar yaklaşık yarım saat-45 dakika daha pişirmemiz gerekiyor.


*Benim ilk koyduğum andan itibaren toplam 1 saat 15 dakikada pişti.


Yanına bulgur pilavı çok yakışıyor. Enfes bir bulgur pilavı tarifi için buraya tıklayın!

Afiyet olsun...


Tagged: , ,

0 yorum:

Yorum Gönder

Beğendin mi? Fikrini benimle de paylaş lütfen :)

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Bumerang - Yazarkafe
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...