26 Mart 2014 Çarşamba


Sofranızı şenlendirecek, yumuşacık, lezzetli bir et yapalım mı bugün? Bu tarifi filesiz de yapmanız mümkün, fakat bu şekilde hem görüntüsü güzel oluyor, dağılmıyor, hem de kanımca çok daha lezzetli.

Malzemeler
750 Gram Filede Kuzu eti
5 Su bardağı su
1 adet kuru soğan
Tuz
3-4 Adet Domates
3-4 Adet yeşil biber
15-20 Adet arpacık soğan
Kekik, Karabiber, Tuz


Yapılışı
*Düdüklü tencereye 5 su bardağı suyu, temizlenmiş, 4'e bölünmüş soğanı, tuzu ve yıkanmış etimizi koyup, önce orta ateşte, fıslamaya başlayınca ise düdüğünü kapatıp en küçük ocağın en kısık derecesinde 1 saat pişiriyoruz.
*Biberleri temizleyip uzun şeritler halinde doğruyoruz ve yağladığımız tepsinin altına döşüyoruz
*Etimizi biberlerin üzerine koyuyoruz
*Domatesleri yemeklik doğrayıp, baharat ve tuzunu da koyup; etin üzerine döküyoruz.
 

*Temizlediğimiz arpacık soğanları da koyup, üzerini folyo ile kapatıp 200 Derecede ısıtılmış fırınımızda 1 saat pişiriyoruz.
*Ardından folyoyu çıkarıp etimiz kızarana kadar (yaklaşık yarım saat) arada etimizi döndürüp, suyundan üzerine gezdirerek pişiriyoruz.
*Lokum gibi etimiz servise hazır


Filesini dikkatlice çıkarıp, dilimleyerek mümkünse pilav ile afiyetle yiyebilirsiniz.

***Dilerseniz, düdüklü tencerede haşladıktan sonra Fırın poşetine aynı malzemelerle koyup 60-70 dakika pişirebilirsiniz. Tercih sizin :)

Şimdiden afiyet olsun...

Tagged: , ,

4 yorum:

  1. ÇOK DEĞİŞİK GELDİ BANA HİÇ GÖRMEDİM :) ELİNİZE SAĞLIK

    YanıtlaSil
  2. Kuzu eti yazmak yerine kuzu butu yada kuzu kol yazsaydiniz daha iyi olurdu her et uygun degil, benim tercihim kuzu butu.. kuzu butun kemiklerini eti yarmiyacak parcalamaycak sekilde cikartiyoruz ondan sonra fileye sarip ozlem hanimin verdigi tarife gore pisirip afiyetle tuketebiliriz..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emrah bey açıklayıcı yorumunuz için çok teşekkür ederim. Ben marketten filede eti hazır olarak satın aldım, içindeki eti seçmedim. Bir dahaki sefere ben de soracağım kuzu butu mu diye emin olun :)
      Sevgiler

      Sil

Beğendin mi? Fikrini benimle de paylaş lütfen :)

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Bumerang - Yazarkafe
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...