14 Ocak 2014 Salı

KURU BÖRÜLCE, SALATA, KURU, ne pişirsem, kuru salata, ekşili, yemek yanına

İzmir'de pek sevilen "börülce" ye; göbeğinin siyah renkte olmasından dolayı "Karnıkara" da deniliyor. C vitamini ve protein bakımından oldukça zengin, bunun yanında azot ve nişasta da içeriyor.

Peki faydası bu kadar mı? Elbetteki hayır; Göğüs ve akciğere faydalı, idrar tutukluğunu gideriyor, cinsel arzuyu arttırıyor. Kandaki şeker oranını ve yüksek tansiyonu düşürmeye yardımcı olup, kansızlığa iyi geliyor. 

Eee bir de çok lezzetli onu da eklemek lazım :)

Malzemeler     (8-10 kişilik)
2 Su bardağı kuru börülce
9 Su bardağı kaynamış su
1,5 - 2 Adet limon suyu
1/2 Su bardağı sıvı yağ (zeytinyağı kullandım)
3 - 4 Adet közlenmiş kırmızı biber
1 Adet domates
1 Demet dereotu
1-2 Sap taze soğan (ben koymadım)
Tuz

Hazırlanışı
*Börülcelerin kötülerini ayıklayıp, güzelce yıkıyoruz
*Tencereye koyup üzerine 4 su bardağı kaynar su döküyoruz, siyah suyunu salınca (yaklaşık 5 dakika kadar kaynatıp) süzüyoruz.
*Tencereye börülceleri yeniden koyup üzerine 5 su bardağı kaynar suyu ekliyoruz ve börülceler dağılmadan, yenecek yumuşaklığa gelene kadar, orta ateşte pişiriyoruz
*Haşlanan börülceleri süzüp, üzerinden biraz soğuk su geçiriyoruz ki diriliğini kaybetmesin
*Genişçe bir kaba börülceleri koyup, içine közlenmiş kırmızı biberi, dere otunu, taze soğanı ve domatesleri ufak ufak doğrayalım.
*Ufak bir tasın içinde limon suyu, zeytinyağı ve tuzu karıştırıp, servis yapacağımız zaman salatamıza döküp, iyice harmanlayalım.

KURU BÖRÜLCE, SALATA, KURU, ne pişirsem, kuru salata, ekşili, yemek yanına

İşte bu kadar basit. 

Afiyet olsun...


Notlar:
- Salataya ilave olarak minik doğranmış salatalık turşusu, pul biber, mısır, yeşil biber...vs gibi malzemeler de karıştırabilirsiniz, damak tadınıza göre ekleme yapabilirsiniz.

- Ben bazen haşlanmış börülcelerin üzerine sadece limonsuyu - tuz - zeytin yağı döküp servis ediyorum o hali bile çok lezzetli.

- Kırmızı biberleri fazla sayıda közleyip soğuyunca buzluğa atıyorum, salata yapacağım zaman çıkarıp, buzu çözülünce kolayca kullanıyorum, çok pratik oluyor.


Tagged: , ,

0 yorum:

Yorum Gönder

Beğendin mi? Fikrini benimle de paylaş lütfen :)

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Bumerang - Yazarkafe
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...