13 Aralık 2013 Cuma

ıspanak yemeği, sebze yemeği, ıspanak, pirinç, ne pişirsem

Gaziantep gezisinden geldiğimizden beri, et yemez olduk, hem içimiz dışımız et olduğundan hem de buralarda o lezzeti bulamayışımızdan.

Bu ara sebze yemekleri favorimiz, o zaman bu defa ıspanağı, börek yapmak için değil, lezzetli bir yemek yapmak için kullanalım.


Önceden uyarayım eğer ki benim gibi marketten yıkanmış ve ayıklanmış ıspanak almadıysanız benim 2-3 katım emek harcayacaksınız. Ben bile 3-4 su yıkadım hepsini ona göre.

Kumlarından arınması için su dolu kaplara daldırıp çıkarıyor, bir süre suda bekletiyor, sonra aynı işlemleri birkaç defa tekrar ediyorsunuz. Ta ki leğenlerin içinde hiç kum birikintisi görmeyene kadar.

Bu işlem tamamsa yemeğin yarısını yaptık sayabilirsiniz.

Malzemeler
1 Kg ıspanak
1 Adet büyükçe soğan
1 Su bardağı kaynamış su
1 Tatlı kaşığı salça
1,5 Çay kaşığı tuz
2 Yemek kaşığı pirinç
1/2 Su bardağı sıvı yağ (ben zeytinyağı kullandım)
1 er çay kaşığı karabiber ve kırmızı pul biber

Yapılışı
*Temizlenmiş, sapları ayıklanmış ve yıkanmış ıspanağı 2 parmak genişliğinde doğrayalım (ben bıçak kullanmadan elimle koparıyorum, vitamini kaçmasın diye)
*Pirinci ayıkladıktan sonra, yıkayıp, üzerine sıcak su koyup bir kenarda bekletelim.
*Geniş ve yüksekçe bir tencereye sıvı yağı ve yemeklik doğranmış soğanları koyup, güzelce kavuralım

ıspanak yemeği, sebze yemeği, ıspanak, pirinç, ne pişirsem

*Soğanlar renk değiştirdiğinde salçayı ekleyelim ve yakmadan onu da kavuralım

ıspanak yemeği, sebze yemeği, ıspanak, pirinç, ne pişirsem

*1 Su bardağı sıcak suyu, karabiber, tuz ve kırmızı pul biberi tencereye ekleyelim
*Daha sonra ıspanakları da tencereye koyalım, tencereden taşacak gibi durduğuna bakmayın biraz sonra normal boyutuna ulaşacak.

ıspanak yemeği, sebze yemeği, ıspanak, pirinç, ne pişirsem

*Alttan üste doğru biraz karıştırdıktan sonra, süzdüğümüz pirinçleri de tencereye ekleyelim.
*Orta ateşli ocağımıza koyup, altını en kısık dereceye getirerek 20 dakika pişirelim.

ıspanak yemeği, sebze yemeği, ıspanak, pirinç, ne pişirsem

Lezzetli yemeğimiz servise hazır

ıspanak yemeği, sebze yemeği, ıspanak, pirinç, ne pişirsem

Afiyet olsun.

Tagged: , ,

2 yorum:

  1. Ispanakları en iyi yıkama formülü; şu dolu leğene biraz sirke koyun sonra ıspanakları içinde yarim saat kadar bekletin. Ilk yıkamada büyük oranda kumunun gittiğini göreceksiniz. Ben tüm yeşillikler yıkarken sirke kullanıyorum.

    YanıtlaSil

Beğendin mi? Fikrini benimle de paylaş lütfen :)

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Bumerang - Yazarkafe
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...