6 Kasım 2013 Çarşamba

tavuklu mantar sote, mantar sote, lezzetli yemek, akşama ne pişirsem, mantar, tavuklu yemekler, tarif, sulu yemek, ne pişirsem

Elbette mantar konusunda benim her daim tercihim babacığımın elleriyle topladığı enfes çimen mantarları. Fakat o güzelim mantarlar bizde altın kıymetinde ve mutlaka böreği yapılmakta.

Bu zamanlarda; kocaları "aman zehirlenmeyesin" diye pimpiriklenen tanıdıklarımız da gizlice bizim eve akın etmekte.

Neyse bugün elimizde çimen mantarımız olmadığına göre marketten alınan kültür mantarı ile idare edeceğiz. Çok lezzetli, çok basit ve iltifat garantili tarifimize geçebiliriz o zaman.

Malzemeler
1 Paket kültür mantarı (400 Gram)
5 Adet çarliston
1 Adet soğan
3 Adet Domates
300 Gram Tavuk But (kuşbaşı doğranmış)
6 Yemek kaşığı sıvı yağ (zeytinyağı kullandım)
5 Diş sarımsak
1 Çay bardağı kaynamış su
Pul Biber-Karabiber-Tuz-Kekik

Yapılışı
*Mantarları güzelce yıkayıp saplarını çıkarıyoruz, ufakça doğrayıp, pişirene kadar su dolu bir kabın içinde kararmaması için bekletiyoruz. (Ben saplarını da temizleyip keserek yemeğe ekliyorum. Lezzetli oluyor ama yine de kararı size kalmış)
*Tencereye 1 yemek kaşığı zeytinyağı ve tavukları koyuyoruz. Orta ateşte suyunu salıp çekene kadar pişiriyoruz.
*Ayrı bir tencerede yemeklik doğranmış soğanı, kalan yağ ile birlikte pembeleşinceye kadar kavuruyoruz.
*Ufak ufak doğranmış biberi de soğanın üzerine ekleyip kavurmaya devam ediyoruz.
*Sırasıyla tavuğu, mantarları, minik doğranmış domatesi, 2 ye bölünmüş sarımsakları, tuz ve baharatını ekleyip kapağını kapatıyoruz.
*Orta ateşte pişiriyoruz.
*Ben bu yemeğe ekmeğimi banmayı sevdiğimden; 1 çay bardağı kaynamış su da ekledim. Sizin zevkinize kalmış domatesleriniz suluysa gerek bile kalmayabilir. O yüzden ocaktan almaya yakın suyuna bakıp öyle ekleyin derim ben.
tavuklu mantar sote, mantar sote, lezzetli yemek, akşama ne pişirsem, mantar, tavuklu yemekler, tarif, sulu yemek, ne pişirsem

Not:
Göğüs etinin tadı bana çok yavan geldiğinden, daha lezzetli olması amacı ile tavuğun butunu kuşbaşı doğradım. Siz dilerseniz aynı tarifi tavuk göğüs etinden de yapabilirsiniz.

Afiyet olsun

tavuklu mantar sote, mantar sote, lezzetli yemek, akşama ne pişirsem, mantar, tavuklu yemekler, tarif, sulu yemek, ne pişirsem

Tagged: , ,

0 yorum:

Yorum Gönder

Beğendin mi? Fikrini benimle de paylaş lütfen :)

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Bumerang - Yazarkafe
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...