28 Aralık 2012 Cuma



 MUHTEŞEM BİR LEZZET;    İÇ PİLAVLI TAVUK DOLMASI

Yılbaşı hediyesi olarak gelen kocaman tavuğu (Roaster), sevgilimle normal şartlarda tüketemeyeceğimizden ailemi de çağırıp onlara hem görsel hem de lezzet olarak bir ziyafet sunmayı düşündük.
İlk defa yapacaktım ve işten çıktıktan sonra koşa koşa eve gidip yemeği yetiştirmem gerekiyordu. Stres olmadım da değil hani.

İÇ PİLAVLI TAVUK DOLDURMA, TAVUK YEMEKLERİ , İÇ PİLAV, tavuk doldurma, roaster doldurma, iç pilav doldurma

Ortaya çıkan tablo kesinlikle görülmeye değer. Yılbaşı arifesinde sizde sevdiklerinize bu lezzeti mutlaka pişirmelisiniz.


Aldığım iltifatlar için bunun gibi 5 tane daha tavuk pişirebilirim...
Normalde iç pilavı çok sevmem fakat vereceğim tarifteki ölçülere göre pişirirseniz siz de sonuçtan benim gibi memnun kalacaksınız eminim.


Hadi başlayalım o zaman;

Hazırlık;

Gerekli Malzemeler
1 Adet irice Tavuk (Bizimki 2,5 Kg kadardı)
½ Limonun suyu
Tuz

* Tavuğun mümkünse bir gece önceden (ben aynı gün yaptım) tuzlu limonlu suyla her tarafı güzelce ovulur. (kızarması için gerekli) Marine sos üzerine sürülene kadar yarım saat böyle bekletilir.

Tavuğu marine etmek için;
½ Çay bardağı zeytin yağı
2 Yemek kaşığı yoğurt
½ Yemek kaşığı salça
1 Çay kaşığı karabiber
1 Çay kaşığı Kırmızı biber
1 Çay kaşığı kekik
1 Çay kaşığı nane

Sos için malzemeleri iyice karıştırıp, Limon suyu ve tuzla ovulmuş tavuğumuzun her yerine sosu bolca sürüyoruz. Bu halde bir gece buzdolabında beklemesi gerekiyor. (Ben aynı gün yaptığım için sadece pilavı pişirine kadar sos ile tutabildim yine de çok lezzetli ve yumuşaktı)

İç Pilav için malzemeler
2 Su bardağı baldo pirinç
3 Su bardağından 1-2 parmak az kaynar su yada tercihen tavuk suyu
1 Adet tavuk bulyon (tavuk suyu eklenmeyecekse)
2 Yemek kaşığı tereyağı
1 Adet ufak soğan
1 Çay kaşığı karabiber
1 Çay kaşığı tarçın
1 Çay kaşığı nane
1 Çay kaşığı yenibahar
1 Yemek kaşığı kuş üzümü (sıcak suda bekletilmiş)
1,5 Yemek kaşığı çam fıstığı
Yeteri kadar tuz

- Öncelikle pirinçleri güzelce yıkayıp, iyice suyunun süzülmesi için süzgeçte bırakıyoruz.
- Baharatların hepsini ufak bir kasede iyice karıştırıyoruz.
- Soğanları ufacık ufacık doğruyoruz.

*Pilav tenceremizde tereyağını eritip üzerine soğanları ekleyerek, pembeleşinceye kadar karıştırarak kavuruyoruz.
*Çam fıstıklarını üzerine atıp renkleri hafif değişinceye kadar (ama soğanları da yakmadan) beraberce kavurmaya devam ediyoruz.
*Pirinçleri ve baharatları da ekleyip , pirinçler hafif beyazlaşana kadar karıştırarak pişiriyoruz.
*Tavuk suyu kullanmayacaksak 1 Adet tavuk bulyon ekliyoruz.
*Son olarak da suyunu ve tuzunu ilave edip kapağını kapatıyoruz, en düşük ısıda suyunu çekene kadar pişiyor.

İÇ PİLAVLI TAVUK DOLDURMA, TAVUK YEMEKLERİ , İÇ PİLAVPiştikten sonra biraz soğuması için kenarda bekletiyor, sonra tavuğumuzun içini kaşık yardımıyla doldurup Steril bir iğne (mümkünse yorgan iğnesi) yardımıyla açık kalan yerini güzelce dikiyoruz.

İÇ PİLAVLI TAVUK DOLMA, TAVUK YEMEKLERİ , İÇ PİLAVFırın poşetine az bir un atıp sallayın sonra da tavuğu güzelce içine yerleştirip ağzını sıkıca kapatın. Üzerine patlamaması için kürdan ya da bıçak yardımıyla 5-6 tane delik açalım

Önceden 200 derece de ısıtılmış fırının orta gözüne yerleştirip, kızarana kadar pişirelim . (Benim tavuk tamı tamına 1,5 saatte harika pişti, ama sizin tavuk ufaksa biraz daha erken pişecektir aklınızda bulunsun)

İÇ PİLAVLI TAVUK DOLDURMA, TAVUK YEMEKLERİ , İÇ PİLAV
Dikkat:

Pilav biraz diri olacak ki tavukla birlikte fırında pişerken lapa olmasın.

Tavuğu tıka basa doldurmayalım, pirinçler biraz daha şişecek unutmayın, diktiğiniz yerlerden patlarsa görüntü çirkin olabilir.

İsterseniz bacak ve kanat uçlarına yanmasın diye alüminyum folyo sarabilirsiniz şık durabilir ama ben sağlıklı değil diye kullanmak istemedim

Doldurduktan sonra kalan pilavı isterseniz çok az daha sıcak su ekleyip biraz pişirebilirsiniz diri olmasın diye. Sonra servis tabağına aldığımız tavuğun kenarlarına koyarak da güzel bir sunum elde edebilirsiniz.

Sevdiklerinizle mutlu sofralar dilerim,
Afiyet olsun

Tagged: , , ,

4 yorum:

  1. Ellerine sağlık biriciğim, hakikaten fevkalade leziz olmuştu.tam kıvamındaydı.benim salatamda süperdi:€)kıskanç ben

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin elinin değdiği her şey müthiş oluyor zaten canım benim

      Sil
  2. Esasen ben artık senin bir sihirbaz olduğuna eminim:€) bu kadar güzel yemek yapan, gezdiği yerlerde yaşayarak anlatan ve okuduklarını bu derece içten anlatan biri düşünün artık. Bir de pekin ördeği tarifi mi istesem ne?;€)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sıraya aldım canım, ayva tatlısı, kabak tatlısı, pekin ördeği....
      Ama önce senden etli börek tarifi istiyoruuuuuz...

      Sil

Beğendin mi? Fikrini benimle de paylaş lütfen :)

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Bumerang - Yazarkafe
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...